tisdag 4 september 2012

Golvet klart.

Då var golvet i allrummet klart på övre plan. Golvet har lagts i mönster vilket inte var helt lätt då det dessutom varierade några millimeter i längd mellan plankorna. Genon att mäta upp alla plankorna exakt och lägga i olika högar fick vi till slut ihop golvet. När det väl var färdigt kändes det som att det var värt lite extra jobb. De längsgående plankorna ligger i samma riktning som golvvärmen så detta krävde en del beräkning så att vi hela tiden kunde skruva dessa plankor utan att skruva i golvvärmen.  Stort tack till pappa och Micke för stort tålamod med detta golv och samtidigt hantera en något pedatisk byggherre. Slutresultatet får tala för sig själv.











Vindstrappan är nu klar och justerad.

9 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag vill bara visa att det finns en ny webbutik som heter www.aleka.se som innehåller över 8000 lås, brand och säkerhetsprodukter. Tänkte om ni vill gå in och se om det är nåt som passar. Om ni har nån plats för länkar får ni gärna lägga in min länk om ni tycker sidan är bra och relavant.
    Tack på förhand.
    Mvh//

    Hans-Åke på Aleka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hans-Åke,

      Jag skall ta en titt på webbutiken.

      MvH

      Henrik

      Radera
  2. Hej Henrik & Malin!
    Hoppas allt är bra med er familj i Påtåker =)
    Jag funderar på vilken förskola vi ska välja till Alice för hösten 2013.
    Tänkte höra vad ni valt till era barn och om ni vet vart andra barn i området går? Vad tycker ni om den förskola ni har?
    //Emma & Erik & Alice

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du fick mit mail angående det.

      MvH

      Henrik

      Radera
    2. Hej igen,
      Tyvärr har inget mail kommit till mig från er. Har du möjlighet får du gärna skicka det igen? Adressen har du ju ovan.
      God jul önskar
      Emma, Erik & Alice (Påtåkervägen 45)

      Radera
  3. Hej Henrik

    Pratade nyss med föräldrarna på näckrosvägen och de tipsade om er bygg sida. Nu har jag suttit här en timme och kikat på bilder och text. Grymt häftigt. Tycker själv vi är duktiga här i vårt gamla hus men det här tog priset, inget åt slumpen. Du har alltid gått inför saker till max. Jag kommer ihåg när vi var tvungna att tvätta händerna innan vi fick röra datorn. Medlemstidningarna från folkpartiet.
    Kämpa nu på det sista , hoppas vi kan få komma förbi någon gång. Ni är alltid välkomna in om ni har vägarna förbi Falun. Mvh Johan

    SvaraRadera
  4. Hej Johan,

    Vad kul att höra från dig och att du gillar projektet. Ja, jag har blivit påmind det där om meldemstidningar från folkpartiet några gånger;). Hör gärna av er om ni har vägarna förbi neråt så kan ni väl komma förbi på en fika. Gästrummet är också ledigt om ni vill stanna över. Är vi uppe i Falun får vi höra av oss. Det vore skoj att se hur ni har det. Hälsa familjen och god jul om vi inte syns innan.

    SvaraRadera
  5. Tja, riktigt snyggt hus ni skaffar er. Fråga, ert ekgolv? Vad är det för märke och modell? Tack på förhand!

    SvaraRadera
  6. Hej, Ert hus är jättefint, jag skulle vilja veta vad ert ekgolv är för märke och modell? Vi har fått en vatten läcka och måste byta golv och jag fastnade verkligen för ert.//Mona

    SvaraRadera